Aquella llavor, però, ha evolucionat i ha donat lloc al que avui coneixem com a educació al llarg de la vida, que engloba diversos ensenyaments en modalitats presencial, semipresencial i a distància, que s’orienten a satisfer les necessitats d’enriquiment de coneixements i millora de competències professionals d’usuaris a partir dels 16 anys i sense límit d’edat.
Així, entre l’oferta formativa dels centres d’adults hi ha ensenyaments de llengües, d’informàtica i d’educació secundària per a persones adultes, però també cursos per accedir als cicles de grau mitjà, de preparació per a les proves d’accés als cicles de formació professional de grau mitjà i superior i a la universitat per a persones més grans de 25 anys.
Actualment, el Departament d’Educació disposa de 126 centres on s’ofereix aquest tipus de formació, de forma gratuïta, a més de 60.000 alumnes cada any. A més, també hi ha una xarxa pública de 39 centres de titularitat municipal autoritzats per impartir formació d’adults.
Si voleu saber què fem a les escoles d’adults, escolteu el podcast que ha publicat a Spotify, el Servei d’Educació al Llarg de la Vida del Departament d’Educació.